MODRady |
Wysłany: Śro 16:07, 28 Wrz 2005 Temat postu: SUPER PORADY |
|
Poradnik gry nieumarłymi (porady, strategie)
W pigułce
Gra nieumarłymi jest dość prosta. Są dwie główne taktyki:
w biesy (stosowana do gry drużynowej, solo na drugiego nieumarłego, orków i czasami na ludzi )
w ghule i gargi (stosowana solo na elfów i zazwyczaj na ludzi) W obu taktykach robi się jak najszybciej trzech bohaterów. Rzadko spotykane że w grach drużynowych nieumarły robi trzech herosów, ale drugi bohater musi być jak najszybciej, trzech herosów to też nie jest błąd)
Dokładne opisy taktyk na poszczególne rasy
VS
Gra ud na ud jest monotonnym widowiskiem. Większość graczy produkuje tylko biesy, nieliczni ghule, też dobrą taktyką jest produkowanie banshee , które mają: przydatną klątwę, antymagia(uwaga można leczyć wstęgą jednostki z z antymagią, jak również inferno, kolczastą obroże i figurkę demona. Atymagie można dispelować różdżką negacji.), i najlepsze opętanie (przejmowanie jednostki). Ale podczas ciągłej walki przegrywa zazwyczaj ten kto zamiast biesów robi budynki i ulepszenia do banshee. Dlatego ja preferuje szkolenie masowo biesów(banshee tylko na dużych mapach i gdy posiadam już sporo pająków)
Opis standardowej strategii w biesy:
- x2 akolitów
- krypta + cmentarz
- po chwili (gry już jest złoto) zikurat, i później ołtarz
- jeden ghul w krypcie, potem już same biesy
- gdy już się stwarza pierwszy pająk jeszcze jeden zikurat
- przy 23 żywności tech
- przy 26 żywności następny zikurat
- przy 32 żywności (gry przekształci się baza) drugi bohater ja produkuj upiornego, część graczy robi lisza. Plus ulepszenie do biesów zazwyczaj atak ("abgrejdy" różni gracze gracze robią w innym czasie i kolejności)
- siatka (jeśli jest potrzebna)
- przy 37 żywności druga krypta + zikurat
- przy ok. 50 żywności kolejny tech
- teraz ciągle biesy i ulepszenia do nich
- oczywiście lisz (albo upiorny jak już wyszkoliliśmy lisza) jak się skończy tech
Jest to mnie więcej opis taktyki przy zerowych stratach jednostek, gry je stracimy oczywiście wszystko przy mniejszej ilości żywności.
Skill'owanie bohaterów
~~ i na przemian, 6 lev oczywiście
~~ i na przemian, 6 lev oczywiście
~~ i na przemian, 6 lev oczywiście
Jest to mnie więcej opis taktyki przy zerowych stratach jednostek, gry je stracimy oczywiście wszystko przy mniejszej ilości żywności.
Dobre triki:
zabijanie wrogich herosów (nie rycerza)
atakujemy go a gdy ma już ok. połowe życia, usypiamy wrogiego rycerza. I dobijamy atakowanego wcześniej bohatera, najlepiej czarami (nowa, ścierwo jad, co zapewni że słaby heros nie zdąży uciec, lub teleportować się). Aby obronić się przed tą strategią należy, jak najszybciej obudzić swojego rycerza (zaatakować go swoją jednostką lub użyć różdżki negacji),w ostateczności teleportować się ginącym bohaterem.
zabijanie wrogich jednostek jak przeciwnik ucieka lub gry napotkamy pojedyncze jednostki,
usypiamy jednostkę (nie zawsze konieczne) i dokładnie otaczamy ją swoją armią (klawisz "R" i naciskamy na nią), i zabijamy.
Zakupy w sklepie:
-zwoje leczenia i ochrony
-mikstury many, potęga nieumarłego tkwi w czarach jego bohaterów, zawsze sporo do upiornego, jedna do rycerza też się przyda
-mikstura leczenia, jedna do artasa nie wiadomo co się wydarzy
-różdżka negacji, też zazwyczaj się przydaje
Zobacz również temat UD vs UD na forum
VS
Przeciwko orkowi zazwyczaj taka sama taktyka jak na nieumarłego. Z tym że można produkować gargi (zwłaszcza na dużych mapach, start biesami i trochę szybszy tech jak powyżej). Dobrze jest też gdy ork robi taurenów, szkolic banshee i mu ich przejmować. Orków trzeba jak najszybciej atakować, oczywiście 3lev rycerza i różdżka negacji (zakupioną nie koniecznie po creep'ie sklepiku,do negowania wilków) trzeba mieć. Można też na orka produkować lodowe żmije.
Zakupy w sklepie:
-bardzo podobnie jak na nieumarłego, ale zawsze trzeba kupować różdżkę negacji (do negowania czarów casters'ów (znachorów i szamanów) ja również wilków).
-czasami przydaje się też klejnot prawdziwego widzenia do niszczenia znaków strażniczych oraz gdy ork wyszkolił mistrza ostrzy z spacerem powietrze.
Zobacz również temat UD vs ORC na forum
VS
Na elfa stosuje tylko jedną taktykę, ghule + gargi. Moja strategia polega na unikaniu elfa w początkowej części gry (jeśli jest to możliwe), przynajmniej do zrobienia szału ghuli, a najlepiej do zdobycia 6 lev upiornym władcą. Dłuższy czas gry wpływa na korzyść nieumarłego (zazwyczaj), Jak najszybciej osiągnąć inferno jest bardzo ważne, dlatego podczas creep'owania odsuwa się rycerza i lisza do tyłu(żeby doświadczenie nie dzieliło się na trzech herosów), ale rycerza zaczynamy odsuwać dopiero gry zdobędzie 3lev(wstęga na 2 poziomie też jest bardzo ważna). Główna zasada gry na elfa jest ciągłe usypianie demona i nie dopuszczanie to jego obudzenia się. Największą przewagę nieumarły, ma tuż po zdobyciu inferno.Wtedy najlepiej zrobić zakupy w sklepie i walczyć z elfem (najlepiej nie w jego bazie)
Dokładny opis taktyki:
- x2 akolitów
- krypta + zikurat
- ołtarz (gry jest już złoto)
- kolejny zikurat
- x4 albo x5 ghuli + upiorny
-tech
bierzemy na początku wszystkie gule do creep'a
- teraz ciągle szkolimy ghule (dajemy je do drewna)
- po pierwszym ghulu od techu kanibalizm + zikurat + cmentarz (przydatny wcześniej w obawie przed wczesnymi atakami elfa, zawsze można w razie potrzeby przekształcić zikurat)
- po techu rycerz
- i jak najszybciej drugi tech
- podczas przekształcania głównej bazy druga krypta + zikurat
- po techu lisz + szał ghuli
- zaczynamy produkcje gargów
Ghule gule zbierające drewno, można zabierać gdy posiada się już odpowiednia ilość tego surowca (ja zazwyczaj biorę na początku 6 guli, a gdy wychodzi rycerz dodaje jeszcze tyle że mam cała drużynę(12 jednostek), w ciągu dalszej gry drewno zbiera mi dwóch lub trzech ghuli. Na ulepszenia do jednostek nie mam konkretnego przepisu(trochę ulepszeń do ghuli i przynajmniej do pancerza dla gargów). Zawsze dążę do posiadania ok. 10 ghuli + reszta gargów (chyba że elf robi tylko jednostki latające).
Skill'owanie bohaterów
~~ i na przemian, 6 lev oczywiście
~~ i na przemian, 6 lev oczywiście
~~ i na przemian, 6 lev oczywiście
Zakupy w sklepie:
-zwoje leczenia i ochrony
-mikstury many,zawsze sporo do upiornego(demon musi ciągle spać), jedna do rycerza też się przyda
-mikstura leczenia, jedna do artasa nie wiadomo co się wydarzy
-różdżka negacji, też zazwyczaj się przydaje(zwłaszcza na zaklęty ogień i !!drzewa!!)
Zobacz również temat UD vs NE na forum
VS
Na gracza grającym ludźmi stosuje dwie taktyki ghule + gargi i dużo creep'a (na większych mapach). Albo biesy i szybkie ataki(na małych mapach). Przeciwnik najczęściej robi "fast exp'a" (szybko zakłada drugą kopalnie), dlatego jak najszybciej należy ją atakować. Jeśli szkolimy ghule należy usypiać wrogiego króla góry (jego stąpnięcie jest zabójcze na nie). Na dłuższą grze można produkować lodowe żmije, albo banshee(z przydatna antymagia)
Zakupy w sklepie:
-Bardzo podobnie jak na inne rasy, ale trzeba kupować wiele różdżek negacji do negowania czarów casters'ów (czarodziejek i kapłanów)
Zobacz również temat UD vs HUM na forum
Gra drużynowa:
W grach zespołowych stosuje jedną standardową taktykę: biesy plus nekromanci i jak najszybciej dwóch bohaterów (drugi lisz). Dobrą strategią również jest szkolenie banshee, gdy gra się na orka który produkuje taurenów. Jedna z najlepszych drużyn jest nieumarły z orkiem, dobrą drużynę stanowi również nieumarły z ludźmi. Nieumarły z elfem, są niezli na szybką grę, w dłuższych rozgrywkach mają mniejsze szansę. W grach zespołowych 3 vs 3 albo 4 vs 4 w drużynie musi grać przynajmniej jeden ork. Grają przeciwko drużynie w której gracze szybko techują, powinno się ich szybko atakować. (zazwyczaj szybko techują orkowie i ludzie, nie robią standardowych jednostek)
Zobacz również temat GRA ZESPOŁOWA na forum
Creep
Jeśli chcesz oglądać powtórki z tego działu zainstaluj patch'a 1.18 który jest w dziale download ! (w najbliższym czasie postaram się stworzyć nowe repy)
Creep'owanie jest jedna z podstawowych umiejętności potrzebnych do dobrej gry w Warcraft'a. Creep'ując biesami stosuje się tzw. wyciąganie i ubijanie creep'a. Polega to na zaatakowaniu jednym pająkiem creep'a, cofnięciu się do tyłu na odpowiednia odległość i tam atakowanie go. Co powoduje, że creep porusza się do naszej armii i z powrotem na swoje miejsce. Nie atakując nas zbytnio, a my go stopniowo zabijamy, bez dużych strat w punktach życia jednostek. Taki sposób creep'owania daje nam możliwość wybierania trudniejszych creep'ów przy posiadaniu mniejszej liczby jednostek. Nieumarły w początkowej fazie gry, gdy nie ma jeszcze bohatera, a posiada już pająka. Ubija nim pobliskiego creep'a (w taki sam sposób jak opisywany powyżej). Natomiast creep'ując ghulami nieumarły usypia jednego z stworów. Trzeba pamiętać, że usypianie creep'a ,który posiada powyżej 5 lev nie ma za bardzo sensu. Ponieważ creep ten po krótkiej chwili się obudzi (no chyba że posiadamy uśpienie na 3 poziomie).
Zaginiona Świątynia:
Biesami Ghulami
Wyspa Łupieżców:
Biesami Ghulami
Las Gnolli:
Biesami Ghulami
Legendy:
Biesami Ghulami
Spalone Dorzecze:
Biesami Ghulami
Ścieżki Spokoju:
Biesami Ghulami |
|